Var finns vi?

På varje ort har vi engagerade utbildningsledare som jobbar för att ge dig som studerande bästa förutsättningar att lyckas i dina studier. Våra uppskattade utbildare inspirerar och vägleder dig ut i ditt kommande yrkesliv. Vi har en stark koppling till det lokala arbetslivet och är stolta över vår familjära och trivsamma känsla ute på orterna.

Gävle är en stad med ett välmående näringsliv. Här finns över 7000 företag i olika storlekar, bland annat inom kartong- och pappersindustrin, elektronik och livsmedel. Det är också en stad som bjuder på gott om caféer, restauranger och aktiviteter för både idrotts- och kulturintresserade.

Kungsbäcksvägen 45
802 67 Gävle

Göteborg är en av Sveriges mest expansiva städer med ett mycket gott företagsklimat och en mycket stark tillväxt. För att fortsätta växa behöver näringslivet nya välutbildade kollegor och vi är den naturliga samarbetspartnern för många av dessa företag.

Anders Personsgatan 14
416 64 Göteborg

Hudiksvall är en så kallad satellitort på Affärshögskolan. Det innebär att du är på plats i Hudiksvall och tar del av liveföreläsningar som sker på annan ort. I Hudiksvall delar vi lokaler med CUL. Läs mer om hur satellitorter fungerar.

Trädgårdsgatan 4
824 80 Hudiksvall

Jönköpings län har Nordens största koncentration av framgångsrika industriföretag och underleverantörer. Det dynamiska näringslivet skapar goda möjligheter till praktikplatser och framtida jobb. Här finns företag som Huskvarna, Intersport, Fagerhult, KABE och Kinnarp. Här finns också ett spännande och varierat utbud av kultur, idrott och nöjesliv intill Vättern.

Trädgårdsgatan 41
553 16 Jönköping

Karlstad är staden där ”solen alltid skiner” och som erbjuder gott om aktiviteter för alla smaker. Kommunikationerna är goda, såväl inom kommunen som ut i landet. Du hittar Affärshögskolan i nya fräscha lokaler i centrala Karlstad. Du kan enkelt ta dig hit genom en promenad från Stora torget eller med buss till hållplatserna Idalagatan och Karolinen.

Gustaf Anders Gata 15B
653 40 Karlstad

Linköping är en av landets mest expansiva städer på områden som utbildning, ekonomi och högteknologi. Staden har ett aktivt näringsliv och en stor arbetsmarknad. Affärshögskolan i Linköping har ett väl etablerat samarbete med företag inom olika branscher i regionen, vilket gör staden attraktiv för studerande.

Alkagatan 6
582 77 Linköping

Malmö har gått från att vara en industristad till en omtalad framtidsstad, som erbjuder gott om möjligheter både under och efter din utbildning. Här finns allt man kan kräva av en storstad gällande service och nöje med Köpenhamn bara en bro bort. I Malmö ligger våra utbildningslokaler centralt på 10 minuters gångavstånd från centralstationen.

Drottninggatan 4B
212 11 Malmö

Sveriges ekonomiska motor och en fjärdedel av landets totala arbetsmarknad hittar du i huvudstaden. Sommaren 2022 lämnade vi våra lokaler i Liljeholmen för att istället flytta in på Luntmakargatan mitt i centrala Stockholm. För dig som åker kollektivt tar du tunnelbanans gröna linje till Hötorget eller Rådmansgatan. Därifrån ligger vi belägna med cirka 5 minuters promenad. Du som känner för att ta en lite längre promenad genom Stockholms gator kan även gå från T-Centralen (Stockholm City) på cirka 15 minuter.

Luntmakargatan 34
111 37 Stockholm

Uddevalla är en mycket trivsam stad med ett strategiskt läge mitt emellan Göteborg och Oslo. Staden, med sina dryga 55 000 invånare, bjuder på ett stort utbud av varierade kulturaktiviteter samt frilufts- och kustliv. Uddevalla har också ett energiskt näringsliv med ett stort antal företag inom en mängd branscher.

Norra Drottninggatan 3
451 31 Uddevalla

Västerås läge mitt i expansiva Mälardalen, i kombination med ett brett näringsliv, skapar stora möjligheter till nätverkande och samverkan över företagsgränserna. Den högteknologiska exportindustrin är basen för näringslivet med bland andra ABB, Bombardier Transportation och Alstom Sweden i spetsen. Ett flertal av våra utbildare i Västerås kommer från dessa företag. I Västerås är vi centralt belägna, med endast 10 minuters promenad från centralstationen. Du kan även hoppa på bussen från centrum som tar dig till Slottsgatan på bara några minuter.

Slottsgatan 21
722 11 Västerås

Man brukar säga att Växjö är ”den lilla världsstaden” som ligger i hjärtat av Småland. Här kan du uppleva puls med shopping, nöjesliv och kultur, men även lugn i fina naturreservat. På en av Sveriges längsta gågator med sina 700 meter kan du hitta allt från stora butikskedjor till små second hand-butiker. Här finns prisbelönta restauranger som är med i Guide Michelin och White Guide, men även mysiga småländska ställen. Våra lokaler ligger belägna vid Science Park och nära Linnéuniversitetet, och du tar dig enkelt hit med buss från Växjö station.

Framtidsvägen 10B
352 22 Växjö

Örebro är en populär studentstad belägen mitt i vårt avlånga land. Här blandas tung industri med högteknologisk forskning. Staden har länge satsat på tillväxt genom att investera i bostäder och stärka arbetsmarknaden. Förutom satsningen på samhället finns här många historiska kulturarv bevarade, bland annat det 58 meter höga vattentornet Svampen som är stadens mest ikoniska symbol.

Grenadjärgatan 8
703 65 Örebro