Betalningsvillkor: Kompetensutveckling
För anmälan till Affärshögskolans utbud av kompetensutvecklande kurser behöver du godkänna våra betalningsvillkor.
Anmälan och betalningsansvar
Anmälan till våra kurser inom kompetensutveckling är bindande. Det är möjligt att anmäla sig själv eller att låta en annan person eller arbetsgivare stå för betalningen. Observera att om betalning uteblir från tredje part, så övergår betalningsansvaret till den deltagare som är anmäld till utbildningen. Vid utebliven betalning inom angiven tid överlämnas ärendet till inkasso för vidare hantering. Eventuella inkassokostnader tillkommer enligt gällande lagstiftning.
Bekräftelse och fakturering
Efter mottagen anmälan skickas en bekräftelse via e-post. Faktura skickas i samband med anmälan, med 30 dagars betalningsvillkor om inte annat anges. Fakturan skickas till angiven e-post.
Avbokning och ångerrätt
För digitala kurser gäller 14 dagars ångerrätt för privatpersoner från det att kursen är tillgänglig för deltagaren, enligt distansavtalslagen. Om deltagaren har loggat in och påbörjat kursen förfaller ångerrätten.
För företagsbeställningar tillämpas ingen ångerrätt efter att kursmaterial eller inloggning har levererats.
Inställd kurs eller förändringar
Vi förbehåller oss rätten att ställa in eller flytta fram en utbildning vid för få anmälda deltagare eller andra oförutsedda händelser. I dessa fall meddelas deltagare i god tid, och eventuell redan inbetald kursavgift återbetalas i sin helhet. Vi ersätter dock inte andra kostnader som kan ha uppstått i samband med bokningen.